קורעות את העיר

5 יול

חזרתי מחופשה נשית.
יצאתי לחופשה הזו כשאני מותשת וללא יותר מדי ציפיות, עם הכנה מינימלית, מתוך ידיעה שאני נוסעת לבקר משפחה וצמודה אליי בת דודתי האהובה, שביקרה באזור עשרות פעמים. כמה שהייתי זקוקה להתאווררות ובריחה…

ובכן, התחלנו ממש טוב!

מסתבר שלעלות על מטוס בצבע ורוד פוקסיה ולטוס לארץ שתושביה מברכים זה את זה בברכת 'יונה-פות' מדי בוקר, יש פוטנציאל מושלם להיות חופשה נשית, ובאמת, היא היתה כזו!!!
עוד דברים שעשויים לעזור להצלחת החופשה- להקיף את עצמך בנשים איכותיות שמקבלות אותך בדיוק כמו שאת, לשכוח מהבית, מהילדים וממסיבות הסיום האינסופיות

ו…עדיף גם להתחיל חופשה ביום שבו שני ילדיך יוצאים לחופש הגדול—-}

זה משחרר 🙂

אם גורלכם לא שפר עליכם, ואתם מגיעים לבודפשט כשחם, קחו מניפה. היא תציל אתכם ברגעים קשים! מבטיחה לכם שאנשים סביבכם ירעיפו עליכם מבטים מלאי קנאה…

לימונדה צוננת בטעם של פעם, עשויה לעזור, גם היא….

כשממש חם, אפשר להיכנס לגלידריה משובחת (כן, הגלידה הזו מעוצבת בצורת ורד!!!)

או מוזיאון, גלריה, חנות מיוחדת והכי מומלץ… לקניון הקרוב, מסתבר שהעיר מלאה בהם!

על אף שבעברי המפואר קיבלתי כרטיס ביקור שנושא את התואר 'קניינית', הופתעתי לגלות שיש לפחות אחת שחזקה ממני בתחום…
בשיתוף פעולה מדוייק להפליא (אחת מתניעה והשניה נגררת), הותרנו את ההונגרים המומים, מעמיסים מחדש מדפים, מרעננים חנויות, מעצבים מחדש קניונים 🙂

כן, יותר מדי קולטורה לא היתה בחופשה הזו…

לפעמים אני ממש מתביישת מהאנשים שיושבים ומשקפים את המזוודות, ערמות של שטויות שאני מביאה  לארץ ממקומות רחוקים, בטח מותירות אותם המומים…. בטח בארוחת הערב הם מספרים למשפחה על אנשים כמוני ועל הקניות המוזרות שלהם…

שלא תחשבו שנשים רק עושות קניות, גם שיחות עמוקות היו שם, השלמנו פערים של שנים, בחיי… אנחנו ממליצות להתעדכן על קפה ועוגה משובחת. אנחנו עשינו את זה, בין השאר, בZAZZI, הפטיסרי המדהים הזה נמצא באזור בודה, קצת מרוחק, אבל שווה!!!

חוץ ממה שאכלנו שם , הצטיידנו גם במקרונים שמיימיים כדי להביא הביתה לישראל (תנסו את הקרמל המלוח ולא תצטערו).

ממליצות לשבת בטיילת שעל גדות הדנובה לעת ערב (ב 'BALNA'=הלווייתן) עם נשים שוות, לשתות משקה צונן ולצפות בשקיעה.

הצילום באדיבות קרן

המלצה חמה נוספת,  לבלות בערב ב'גוזדאו', אזור הפאבים ההומה והממש מוצלח של העיר.

אם אתם בעניין של קולינריה (ומזגן ממש טוב) כדאי לבקר בחנות 'CULINARIS' יש כמה פזורות בעיר, אנחנו ביקרנו בזו שקרובה לבניין הפרלמנט, מצאנו שם המון דברים מעניינים. ומזגן. (תעמדו ליד מקרר הגבינות, זה המיקום הכי טוב!)
הנה מה שראינו כשעמדנו להצטנן קצת (לא מעניין אבל משעשע ומקרר)

אם בכל זאת חשקה נפשכם בקצת תרבות, בארמון בודה נמצאת Nemzeti Galeria– בימים אלה ועד סוף קיץ 2016, מוצגת בו תערוכה מצויינת של פיקאסו, חפשו את 'Woman with a dagger'- או בשמה המעוברת 'אשה חופרת' תהנו 🙂

כשאתם עולים למעלה, אל תשכחו להעיף מבט בנוף המושלם

בDesign Terminal  ששימש בעבר כתחנת אוטובוסים, רצינו לראות תערוכת עיצוב שווה, אבל מסתבר שאין תערוכה קבועה, וכדאי לבדוק מראש מה קורה שם 🙂

כדאי לא לפסוח על מטעמים מקומיים, ששמותיהם וטעמיהם יתגלגלו באהבה על לשונכם ויתעלקו על ירכיכם… הנה חלק נבחר…
צ'ומלוי גלושקה (לקח לי שבוע ללמוד את השם!)
לנגוש…. תאכלו חצי…. לחצי השני יש בדיוק את אותו טעם! (נראה לי…)
פלצ'ינטה (מאמאמיה….)

תודה מיוחדת לעמליה, שיזמה, אירגנה, סחבה, קנתה כרטיסי טיסה, גררה אותי מהמיטה….. סבלה אותי בשקט…. הזכירה לי כמה אנחנו טובות ביחד והיתה המצפן של החופשה 🙂

ל יאנה, לקרן וליסמין שהיו מארחות מקסימות ופרטנריות מופלאות, פינקו ואיפשרו את כל הטוב הזה!

(ותודה ליוז'י גם, כמובן!)

את כל הטיפים שלנו מהחופשה קיבצתי יחד, בקובץ שלמטה 🙂 אני מזהירה, הקובץ הזה מיועד למי שכבר טייל וראה את הדברים החשובים והמעניינים שיש לעיר להציע. הקובץ שלי…. כולו שטויות 😉

דבר אחד אחרון לסיכום……. לאנשים שטסו איתי, ומחאו כפיים כשהמטוס נחת…. אתם מוזמנים לבוא ולשבת לידי בבית, למחוא לי כפיים כל פעם כשאני מסיימת לתפור מגבת.

אני חושבת שממש ממש מגיע לי!

(אפילו לא חייבים לבוא ביחד, תעשו משמרות….)

ול…בודפשט,

לא ראיתי מספיק ממך, נשאר לי טעם של עוד,

עוד אשוב, תתכונני 🙂

אני.

בודפשט

12 תגובות to “קורעות את העיר”

1. motior 5 ביולי 2016 בשעה 15:36 #

יופי שנהנית ועוד תמשיכי ליהנות מהדברים היפים שהבאת 🙂

• livelach 5 ביולי 2016 בשעה 15:42 #

תודה מוטי, אני נהנית!!! ואייל גם, קיבל מתנה-נקניק 🙂

2. Karen_B 5 ביולי 2016 בשעה 17:53 #

כמה כיף שהחופשה הזו נשמעת… חופשה נשית נשעמת לי כמו חלום… לקחתי אחת עם חברה רגע לפני שהפכתי לאמא… זה היה צעד חכם מאוד… כיף שנהנית ושכתבת, כדי שכולנו נטעם קצת מהחלום (שנראה כמו גלידה בטעם ורד).

• livelach 5 ביולי 2016 בשעה 18:07 #

יקירה, איזה כיף שנהנית! לפעמים זה מתאפשר גם עם האמהות…. תחשבי על זה, תגייסי תמיכה ציבורית, זה משתלם 🙂 מה שנותר לי לאחל לך… 'בקרוב אצלך'!

3. אהובה 5 ביולי 2016 בשעה 18:40 #

ראשית כיף כל כך שנהנתן – כי בשביל זה נסעתן !!! שנית אני אקליט מחיאות כפיים ואשלח לך כך תוכלי לקבל ממני מחיאות כפיים אפילו שאני גרה רחוק……………..ממש ממש מגיעות לך מחיאות כפיים ולא רק על המגבות………..

• livelach 5 ביולי 2016 בשעה 19:03 #

חחח הצחקת אותי עכשיו, אחלה רעיון 🙂 תודה אהובה על הפירגון!

4. ריקי נ. 5 ביולי 2016 בשעה 19:38 #

יא נראה חופשה מהממת, ממש נתתן פייט לחופשה במאסטריכט 😝

• livelach 5 ביולי 2016 בשעה 20:10 #

אין מה לומר, היה שווה, לגבי הפייט, אצטרך לבדוק שוב, החופשה במאסטריכט נראית עכשיו כל כך רחוקה…. כל כך הרבה דברים קרו מאז….

5. ditzak2013 6 ביולי 2016 בשעה 6:51 #

כל כך אוהבת לקרוא אותך, ואותך…❣❣❣❣ והטיפים שלך תמיד הכי טובים😘

• livelach 21 באוגוסט 2016 בשעה 4:24 #

תודה דיצוש אני אוהבת את התגובות שלך, תמיד מהבטן ותמיד תמיד מפרגנות!!!

6. livelach 1 בדצמבר 2016 בשעה 16:21 #

תודה רבה!!! איזה יופי! נרגשת להיות בחברה טובה!

Trackbacks/Pingbacks

1. קישורי בודפשט - רואה עולם - 1 בדצמבר 2016

[…] יעל מוריס 'לא סוגרת את הפה' בבודפשט סיכום קולינרי של בודפשט (5 פוסטים) מתוך הבלוג של 'ההוגה אוכל במסעדות' בודפשט: חמש הערות מתוך הבלוג 'דברים בעלמה' בודפשט וקצת וינה של עדי בעולם בודפשט: המלצות וחוויות מתוך קפה דהמרקר בודפשט בוויש  קורעות את העיר – לי ולך […]