אחיינים זו שמחה (חלק ב')

5 נוב

ילדים מתרגשים ממכונת תפירה.
זה לא היה כל כך במודעות שלי, כי הילדים שלי רגילים אליה, כשהיו צעירים יותר המכונה היתה חלק מהסלון (סוג של רהיט נוסף מבחינתם), הייתי תופרת להם בגדים- בקיצור- מובנת מאליה ולא מעניינת…
קלטתי את זה כשהגעתי פעם לכתה לספר על מה שאני עושה. הייתי בטוחה שהילדים ישתעממו, כי באמת, בכתה שלנו יש כאלה קריירות מרתקות, קטונתי…
סיפרתי על תהליך העבודה וצצו בכתה המון המון שאלות. ההתרגשות וההתעניינות היתה רבה. ואז גיליתי שגם בקרב האחיינים שלי יש עניין. כל פעם שהם מגיעים- הם מתקרבים למכונות ומתחילים לשאול שאלות…
ביום ההולדת ה11 של האחיינית שלי, החלטתי להעניק לה שני שיעורי תפירה.
בעיקר בגלל שזה מעניין אותה וגם בגלל שמאוד מאוד קשה לתת לילדים של היום מתנה. השפע שסובב אותם, מקשה מאוד על מציאת מתנה מקורית, ואני אומרת- בואו נעניק חוויות 🙂 זה יותר ירוק ויותר משמח- לשני הצדדים.
אז איך מלמדים ילדים לתפור? אני אחלוק כאן טיפים ורעיונות, שכל אחד שיש לו מכונה בבית יוכל ליישם.
ו… לא, אני לא נותנת שיעורי תפירה, זו זכות ששמורה לאחיינים בלבד!
כדי לא להגיע בידיים ריקות ליום ההולדת, הכנתי מארז שכלל פירוט לגבי תוכנית העבודה (כדי שלא יהיו פערים בציפיות), וכמה פריטים בסיסיים שנחוצים לכל 'תפרנית 'מתחילה, שגם ישמשו אותה במהלך העבודה: גיר חייטים, סיכות, מחטים, חוט מכלב, ס"מ, מגבת ידיים, כפתור וכו'.
IMG_5844
התחלנו בהכרת המכונה. פתחנו את המדריך של מכונת התפירה והמתוקה קראה את התרשים ובעצמה השחילה חוט, לפי ההנחיות.
דיברנו קצת על אמצעי זהירות ובטיחות בעבודה, והתחלנו…
התאמנו קצת בתפירת פסים ישרים על פיסת בד קטנה משובצת (גם פסים יעבדו טוב), רק כדי להבין את העוצמות והקצב, ולהתנסות. ממש כמה תפרים.
בחרתי לנו כמה מוצרים פשוטים ומאוד מאוד קלילים שמשלבים קווים ישרים, כאלה שאחרי כמה תפרים תהיה תוצאה נחמדה ושימושית.
הסברתי על חוט מכלב, ואיך נועצים סיכות, איך מניחים גזרה וחוסכים בחומר, ויצאנו לדרך.

המוצר הראשון, נרתיק מגולגל לכלי רחצה (עשוי ממגבת ידיים קטנה)
IMG_5851

וכך נראה הנרתיק שמיקה תפרה:
IMG_6273
מקפלים לשליש, ותופרים בצדדים ןעוד תפר או שניים לפי רצונו של המעצב הצעיר
IMG_6271
הפריט השני- משחק איקס עיגול עם תא לכרטיסיות איקסים ועיגולים
IMG_6272
עבדנו על לבד כדי לחסוך בעיבודים, תפרנו התך זיגזג את קוי המתאר של המשחק, מאחר, תפרנו בצורת ח הפוכה פיסת לבד נוספת, ומכסה מעוגל שתפרנו בקו עליון ישר.
למדנו גם לתפור כפתור 🙂
לסיום, בתפר אחד- בנדנה הפכה לגופיית חוף:
IMG_6274
בשיעור השני ביקרנו בחנות בדים, התרשמנו מהמבחר, למדנו מהו אריג ומהו סריג, בחרנו בד לחצאית, למדנו כיצד מניחים גזרה, מהו הקו הישר, מהם שלושת הXXX
גזרנו חצאית פעמון קל שהוספנו לה חגורה עם גומי, לכיווץ קל.
photo (1)
וזו הדוגמנית המאושרת: (טוב, חלק ממנה 🙂 )
photo

השבוע, גיא האחיין שלי חגג יומולדת, וזה המייל שקיבלתי ממנו:
גיא
תעקבו, תוכלו לראות את המגבת של המלך בקרוב…
תודו שאני הדודה הכי ברת מזל בסביבה!
חייכו הרבה, שמחו הרבה תחגגו הרבה, והכי חשוב-לכו להבדק
(התאפקתי כל חודש המודעות, ואני לא יכולה יותר להתעלם ממנו יותר, על אף שעבר 🙂 )
אני.

16 תגובות to “אחיינים זו שמחה (חלק ב')”

  1. Ahuva Shimon Asayag 5 בנובמבר 2013 בשעה 22:16 #

    את אכן דודה ברת מזל!!!! אך אני חושבת שכל אלו שמקבלים ממך מתנה הם ברי המזל הגדולים ביותר…………..

    אהבתי

    • livelach 6 בנובמבר 2013 בשעה 7:37 #

      הכי הכי ברת מזל! יש לי אחיינים מתוקים ביותר!

      אהבתי

  2. חיה שורץ 6 בנובמבר 2013 בשעה 4:16 #

    כל כך אהבתי את הפוסט שלך, הרעיון ללמד את הילדים משהו שימושי שיצייד אותם לחיים הוא מבריק !
    זה נכון שהשפע מקלקל אצלם כל קנה מידה ולכן גם בשל כך זה יופי של רעיון !! יישר כוחך !

    אהבתי

    • livelach 6 בנובמבר 2013 בשעה 7:32 #

      תודה חיה שאת עוצרת ומגיבה ;0) אני חייבת לומר לך שלקח לי זמן לממש אותה (עומסים וכד׳) אבל אני חושבת ששתינו לא נשכח אותה! היא כתבה לי תודה על הלוח במטבח ואני לא מוחקת ;0)

      לילך 0546415606

      >

      אהבתי

  3. motior 6 בנובמבר 2013 בשעה 5:53 #

    מזל טוב לאחיינים 🙂
    רעיון יפה למתנה

    אהבתי

    • livelach 6 בנובמבר 2013 בשעה 7:36 #

      תודה מוטי, כל אחד יכול לתת מתנה כזו או דומה הרי יש לנו כל כך הרבה תחומי עניין! אצלכם בבית במיוחד!

      לילך 0546415606

      >

      אהבתי

  4. איילה נדג׳ר 6 בנובמבר 2013 בשעה 10:23 #

    הייתי שמחה לדעת איזה מכונת תפירה את ממליצה למתחילים
    תודה רבה. תענוג לראות את הרשומות שלך
    אני רוצה ללמוד לתפור… מבאר שבע

    ‫נשלח מה-iPad שלי‬

    אהבתי

    • livelach 9 בנובמבר 2013 בשעה 7:20 #

      הי איילה, קודם כל- תודה על המחמאות, בעיקרון קשה לי להמליץ על מכונה מכיוון שיש לי את הטופ- ברנינה, רק בגלל שאחרי שנים שהיו לי מוכונות ׳פושטיות׳ החלטתי שאני לא מוכנה יותר לוותר על זה…. היא יקרה! כדאי להתחיל ממכונה אמינה שתופרת טוב ולא תוציא לך את האוויר בכל פעם שתתיישבי לידה. אני מתייעצת בדרך כלל עם נתן, האיש שלי למכונות תפירה, הוא אמנם מפתח תקווה, אבל שווה לך להתייעץ איתו.
      0505342199 את יכולה לומר לו שלילך מכפר סבא הפנתה אותך, אני מכירה אותו עוד משחר ילדותי 🙂 בהצלחה עם התחביב החדש, אני בטוחה שיהיה לך כיף!

      אהבתי

  5. ריקי 6 בנובמבר 2013 בשעה 11:18 #

    את ברת מזל בהחלט אבל הם כיפליים 😉
    מתנות מושלמות!

    אהבתי

  6. Yael Oren 8 בנובמבר 2013 בשעה 9:41 #

    רוצה לאמץ אותי כאחיינית? 😉
    האמת שזו ממש בעיה – אני עכשיו שוברת את הראש מה לקנות לאחיינית שלי שחוגגת מחר יומולדת 9. מבחינתה משהו לחדר זה לא מתנה ובגדים היא קיבלה ממני בערמות כשחזרתי מחו"ל לא מזמן, וממילא גם זה לא נחשב מתנה, תכשיט לילדות שקניתי לה בשנה שעברה אבד עוד לפני שהיא הספיקה לענוד אותו, טאבלט ונייד – שהיא רוצה – זה לא בתקציב שלי (ולא בא בחשבון כמתנה לילדה בת 9 מבחינתי), כך שאני ממש אובדת עצות…
    אז אין ספק שאת ברת מזל וגם האחיינים שלך ואני לא אתווכח מי יותר…

    אהבתי

    • livelach 9 בנובמבר 2013 בשעה 7:11 #

      בטח כבר מצאת רעיון, אם כי זה באמת קשה עם ילדי השפע האלה! אפשר גם, פשוט בילוי זוגי! שיהיה במזל טוב!!!

      לילך
      0546415606

      >

      אהבתי

  7. ע נ נ ת 5 בדצמבר 2013 בשעה 18:07 #

    ממש מקסים!
    אני עוד זוכרת שלמדתי תפירה ביסודי – אבל ממש שנאתי את זה.
    טוב, לא היתה לי מורה מוצלחת כמוך!

    אהבתי

    • livelach 6 בדצמבר 2013 בשעה 23:35 #

      שוב תודה! אצלי דוקא ביסודי הונחה אבן הפינה לאהבת התפירה! וכן, יכול להיות שלמורה ברוריה יש יד וצד בעניין 🙂 לילך 0546415606

      >

      אהבתי

  8. liliyafr 27 במאי 2016 בשעה 16:50 #

    ככ כיף לדעת לתפור! כל הכבוד.

    אפשר שאלה? איזה דגם ברנינה יש לך? תודה

    אהבתי

    • livelach 27 במאי 2016 בשעה 16:56 #

      יש לי שתיים…. אחת בת מאתיים, לא זוכרת את הדגם והשניה בערך בת עשר הדגם 220

      אהבתי

כתיבת תגובה

