גרגרים וזרעונים

22 דצמ

שניה לפני שמתחילים:

הבטחתי חגיגת יומולדת לבלוג, בינואר 🙂

לא זכרתי, אבל היומולדת היתה בנובמבר….  🙂 (הזמן עובר כל כך מהר כשנהנים!)

אז… ב27 לינואר תתקיים כאן מסיבת יומולדת אלטרנטיבית (שנה וחודשיים 🙂  )

IMG_1078

לכבוד היומולדת, תוגרל מגבת גוף בין העוקבים אחר הבלוג, צבע המגבת, לבחירתכם מהמבחר הקיים, ואפליקציה לבחירתכם!

מה צריך לעשות? להרשם לעקוב אחרי הבלוג במייל (בפאנל שמשמאל לרשומה הזו), אם תעשו גם לייק לעמוד הפייסבוק, השאירו תגובה בסוף הפוסט, ותכנסו פעמיים להגרלה!

ועכשיו לעיקר 🙂

כנראה שסוף העולם באמת כבר כאן… אין דרך אחרת להסביר את מה שקורה פה בבית. לפני שאתם מתחילים לדאוג- דעו שזה זמני.
לפני כמה ימים התחלנו בבית תפריט ניקוי. אמנם, אני כבר מנביטה כמה שנים, אבל להפרד מחיטה ומתוקים???

ההפתעה המרכזית הגיעה מאישי היקר, שהצטרף למאמץ המלחמתי ו… אם הוא נפרד מבשר, אולי באמת סוף העולם כבר כאן 🙂

משום מה- כבר כמה ימים שמתנגן לי בראש הפזמון הילדותי (אי שם משנות השמונים נראה לי, פרפר נחמד) ׳גרגרים וזרעונים׳ (יש בטוח בנאדם אחד שמחייך עכשיו אם לא נשפך מרוב צחוק- אמא, אני מכירה אותך טוב מדי!!!)

בשישי בבוקר התייצבנו בסופר: מעולם, מעולם לא התרגשתי כל כך מאגף הקטניות… במחלקת הירקות לעומת זאת, הרגשנו כמו בלונה פארק 🙂

מטר לפני ההגעה לקופה פתאום נתתי קריאה לאישי:" רגע, מה עם הילדים??? אין להם מה לאכול!!!"

בקיצור- לא יודעת אם נהייה בריאים יותר- מצחיקים ועסוקים יותר- זה בטוח!!!

את תהליך הניקוי שלנו, מלווה חברה יקרה שלומדת תזונה, וכשהיא תסיים את הלימודים, מבטיחה שתשמעו עליה!!!

בכל מקרה, מבטיחה לעדכן לגבי ההתקדמות שלנו 🙂 אם ממש בא לכם לעקוב- אתם מוזמנים לעקוב אחרי הinstagram שלי 🙂

בתמונה הזו- תבשיל אורז מלא, מש, וירקות:

גרגרים וזרעונים

טעים כמו שזה נראה!!! (ואת – שצחקת למעלה- לא לכחכח בגרון בבקשה!!!)

והמתכון:

כוס וחצי אורז מלא (שרוי חצי שעה במים)

כוס וחצי שעועית מש (שהונבטה מבעוד מועד)

3/4 2 כוסות מים

2 בצלים קצוצים

3 גזרים חתוכים לקוביות

חבילת תרד שטוף וקצוץ

מאדים בצלים, מוסיפים קוביות גזר, אורז ומש, יוצקים מים  ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש, מוסיפים תרד קצוץ, מבשלים על אש נמוכה 40 דקות. מתבלים לקראת הסוף במלח שורשים 🙂 מדי פעם בודקים שלא חסרים נוזלים בתבשיל.

אם כבר עוסקים בענייני בריאות, אתם יודעים שאני אוהבת להפרגן לדברים טובים שעולים בחכתי, הפעם- ספר שכתב שחר, לילדים שרגישים לגלוטן.

COVER.jpg (1)

אחרי שראיתי, דפדפתי וקראתי, אני ממליצה בחום על הספר הקליל והקליט ששימח מאוד את המקבלים. אהבתי!

בעמוד הפייסבוק תוכלו להתרשם מהספר, ניתן ליצור קשר עם שחר גם באמצעות האתר.

זהו להיום, מזכירה:

אם בא לכם מגבת מתנה, תרשמו ותצטרפו להגרלה!

כפי שכבר אמרתי, ההשתתפות מותרת ואף מומלצת לחברים ומשפחה!

אני.

14 תגובות to “גרגרים וזרעונים”

  1. קשת 22 בדצמבר 2012 בשעה 13:10 #

    איזו מעולה את! יש לי שעועית מש ולא ידעתי מה לעשות איתה 🙂
    תודה על המתכון!

    אהבתי

    • livelach 22 בדצמבר 2012 בשעה 17:26 #

      קשת- אני מקווה שיהיה לכם טעים, אצל ההורים שלי עיקמו מ א ו ד את הפרצוף לתבשיל הזה 🙂 שבוע טוב!!!!

      אהבתי

  2. נעמה 22 בדצמבר 2012 בשעה 14:15 #

    כל הכבוד לכם !!!!! אין עליך במתכונים, צריכה רק אתגר מענין !

    אהבתי

    • livelach 22 בדצמבר 2012 בשעה 17:27 #

      נעמה, בלעדייך זה לא היה קורה, יש לי תחושה שהמחוייבות כלפייך יותר גדולה מהמחוייבות כלפי עצמי 🙂 מזל שאת לצידי 🙂

      אהבתי

  3. דפי 22 בדצמבר 2012 בשעה 15:59 #

    בהצלחה. לא נותר לי אלא להצדיע. אצלנו (למזלי?) אין מצב שדגן היה יוזם כזה מהלך(:

    אהבתי

    • ע נ נ ת 22 בדצמבר 2012 בשעה 16:59 #

      אז אתם עוברים לטבעונות?!?!?!?!
      אני מעריצה אתכם. באמת.

      אהבתי

      • livelach 22 בדצמבר 2012 בשעה 17:29 #

        לא נראה לי שנעבור, עכשיו אני רק מתפללץ שנעבור את הניקוי!!! ואח"כ נראה 🙂 אולי נאמץ חלק!!!

        אהבתי

    • livelach 22 בדצמבר 2012 בשעה 17:28 #

      תודה על האיחולים 🙂 זקוקים להם 🙂
      אייל לא יזם- אבל הצטרף באהבה!!! תותח

      אהבתי

  4. אורית 22 בדצמבר 2012 בשעה 17:16 #

    היי לילך!
    אני כבר הרבה זמן משחקת עם הרעיון של לעבור לצמחונות או לפחות לאכול יותר צמחוני מבשרי…
    הבעיה שאין לי מושג מהחיים שלי… אז מאוד קשה לי להתחיל…
    כמה שאלות על המתכון:
    1. איך מנביטים שעועית מש?
    2. התרד – קונים עלים טריים, שוטפים וקוצצים, או שמשתמשים בסנפרוסט?
    3. מה זה מלח שורשים…?
    תודה!!
    אורית

    אהבתי

    • livelach 22 בדצמבר 2012 בשעה 17:39 #

      איזה כיפית ההתעניינות! תודה 🙂 אני לא כזו מומחית, אבל על השאלות האלה אני יכולה לענות:
      1. הנבטה:
      משרים את השעועית (או כל קטניה אחרת) במים 12 שעות. אפשר להחליף את המים במהלך הזמן הזה- לא חייבים.
      אחרי 12 שעות מסננים את המים, משאירים את השעועית במסננת (עדיף רחבה ככל שיש, שתהיה שכבה דקה של קטניות)
      דואגים להרטיב את השעועית שלוש פעמים במהלך היום (לפנק, לפנק , לפנק….) בקיץ זה קורה בדרך כלל בסוף היום הזה, בחורף לעיתים לוקח יותר זמן. ברגה שיצא צ'ופצ'יק קטן- השעועית הונבטה, לא צריך להמשיך לגדל… את גם תראי שניתן לנגוס בה ולאכול אותה ככה, לא מבושלת. אני מנביטה קטניות אורגניות.
      2. תרד- אני קונה טרי שטוף כבר. גם לי יש גבולות 🙂 יש במקררים בסופר 🙂
      3. מלח שורשים- התוודעתי אליו רק עכשיו- הוא עשוי משורשי ירקות (כורכום, זנגוויל וכו') ומלח ים – והוא דל נתרן 🙂
      המלצתי, אם את חדשה בתחום, תתחילי בפעם הראשונה להנביט עדשים, ותכיני איתן מג'דרה, זה הרבה יותר סטטוס-קוו מאשר מש 🙂
      בהצלחה!!!

      אהבתי

      • אורית 24 בדצמבר 2012 בשעה 0:49 #

        תודה! אני אנסה…
        אני תמיד אשמח לשמוע על עוד מתכוני בריאות צמחוניים. 🙂

        אהבתי

  5. motior 23 בדצמבר 2012 בשעה 7:34 #

    מזל טוב לבלוג ובהצלחה בניקוי 🙂

    אהבתי

  6. מור יעקבי 23 בדצמבר 2012 בשעה 8:18 #

    לילוש כל הפרות שואלות מתי ישימו אותן על הגריל…בוכות על חוסר תשומת הלב…בהצלחה יקירתי עם הצמחונות והבריאות והעיקר שתרגישו טוב ותהיו מרוצים. כל הכבוד לאיל על ההתגייסות – בטוחה שיהיה לכם נעים וטעים בשניים. אוהבת אותך מאד. שיהיה שבוע נפלא.. מור

    אהבתי

  7. Yael Oren 25 בדצמבר 2012 בשעה 21:21 #

    טוב, אני מעדיפה ממולאים…
    שיהיה לכם בהצלחה עם ה"ניקוי"! לא נשמע כייף אבל בהחלט מאתגר 🙂

    אהבתי

כתיבת תגובה

